FANDOM

Roronoa Zoro
184px-Zoro1
İstatistik
Japonca Adı: ロロノア・ゾロ
Söylenişi: Roronoa Zoro
Türkçe Adı: Roronoa Zoro
İlk Ortaya Çıkışı: Manga Bölüm 3; Anime Bölüm 1
Grubu: Hasır Şapka Korsanları
Statüsü: Kılıç Ustası, Ödül Avcısı (Eski)
Lakabı: "Korsan Avcısı Zoro"; "Mr. Bushido" (Vivi); "Şeytan Kesici Zoro"; "Kenshi San" (Robin); "Marimo"/"yosun kafa" (Sanji)
Japon Ses Akt.: Kazuya Nakai; Megumi Urawa (Genç Zoro); Wataru Takagi(OVA)
Yaşı: 19
Doğum Günü: 11 Kasım
Boyu: 178 cm (5'8")
Ödülü: 120,000,000Beli-1

Roronoa Zoro şimdi korsan olmuş, eski bir ödül avcısıdır. One Piece Serisi'nin ana karakterlerinden biridir. Hasır Şapka Korsanları'na katılan ikinci kişidir ve kaptanı Luffy'i defalarca zor durumlardan kurtarmıştır. Lakabı Korsan Avcısı Zoro (Pirater Hunter Zoro, Kaizoku Gari no Zolo)'dur. İleri düzeyde bir kılıç ustasıdır. Zoro hayranları tarafından geminin ikinci kaptanı olarak etiketlenmiştir, hatta gerçek kaptanın o olduğunu söyleyenler bile vardır. Zoro, bir zamanlar Sabaody Takımadaları'na gelmiş The Eleven Supernova'dan biridir. Killer'la beraber bu grupta kaptan olmayan ve Şeytan Meyvesi yemeyen (Killer ve Urouge'un yemediği göz önüne alındığında muhtemelen) üçüncü kişidir. Ödülü 120.000.000 Beri'dir.

GörünümüEdit

Zoro kaslı bir adamdır. Genellikle sağ kalçasının üzerinde üç tane kılıç taşır. Bu kılıçlar yeşil bir kuşağa bağlıdır. Çoğu zaman sağ elini kılıçlarının üzerinde dinlendirir. Sol kulağında üç tane küpe vardır. Ayrıca sol kolu üzerinde siyah bir bandana taşır. Sadece ciddi olan dövüşlerde bu bandanayı takar. Spoiler :

Elbiselerini az sıklıkta değiştirir. Genelde beyaz bir gömlek, koyu yeşil pantolon, siyah ayakkabılar giyer ve beline yeşil bir kuşak takar.
Ön tarafında Baratie Arc'ın da Mihawk'tan aldığı büyük bir yara vardır. Ayrıca Little Garden Arc'ın da mum olmaktan kurtulmak için kendi bacaklarını kesmiştir. Bacaklarında ki yaralarda hala durmaktadır. Yaralarında siyah dikiş izleri bulunur.
Sanji'nin marimo diye dalga geçtiği açık yeşil renkte saçları vardır.
İki yıllık süre zarfında yeni bir yarası olmuştur. Sol gözünün üstüne aldığı bu yara Mihawk'ın eğitimleri sırasında olmuştur. Gösterildiği tüm anlarda sol gözü kapalıydı. Bu yüzden sol gözünü kaybettiği düşünülmüştür. Ancak 600. bölümün kapağında ki resimden gözünü açabildiği anlaşılmıştır. İki yılın ardından Zoro'nun boynu kalınlaşmış ve kasları daha belirgin hale gelmiştir. Zoro, şuan koyu yeşil bir ceket giymekte ve beline kırmızı bur kuşak bağlamaktadır. İçine birşey giymediğinden, haramakisinin altında vücudu belli olmaktadır. Ayrıca kılıçlarından birini modifiye etmiştir. Shuusui olduğu düşünülen kılıcın üzerinde haç işaretleri vardır.
Oda Zoro'yu köpekbalığına benzetir. Oda Zoro'yu yeşil ağırlıklı renklerde ve çelik kokan bir şekilde tasarlamıştır.

KişiliğiEdit

Zoro genellikle ciddi, sert ve bağımsız görünür, ancak ciddiyetini kaybettiğinde akılsız, abartılı ve komik bir karikatür karakteri gibi olur. Çok çobuk sinirlenen biri olduğundan, zayıf rakipleri karşısında korkudan titrer. Canavarımsı bir öldürme isteği vardır. Eğer Luffy vurmamış olsa, Tennryubito'yu ortadan ikiye ayrıcağını belirtmiştir. Ancak iyi bir kalbi vardır. Serinin başlarında küçük bir çocuğu beladan kurtarabilmek için ölümü göze almıştır. Ciddi durumlarda tayfaya liderlik eden Zoro'dur (Örn. Usopp'un tayfadan ayrılması). Teknik olarak bir samuray gibi olsada, Bushido özelliği daha fazla ön plandadır. Kaptanı Luffy'e bağlıdır. O yüzden onun kararlarını sorgulamaz. Zoro'ya emir verebilecek tek kişi Luffy'dir.
Zoro dövüşmediği zamanlarda inanılmaz komik ve sef bir karakter olmaktadır. Yön duygusu çok zayıftır. Öyle ki düz bir yolda bile kaybolabilir (Bknz. Longring Longland Arc.). Her atıldıkları macerada mutlaka kaybolur. Arabasta'da Usopp'un işareti şehrin içindeyken, Zoro dışındaki ormanda işareti aramaktaydı. Zoro'nun kafası biraz kalın olduğundan söylenen şeyleri hemen idrak edemez. Enies Lobby'de herkes merdivenlerden giderken Zoro aksi yöne doğru koşuyordu. Nami, Zoro'yu düz gittiklerine emin olması için nöbete diktiğinde, Zoro havadaki buluta göre geminin düz gittiğini sanmıştır. Davul Adası'n da nehre atlamış, ardından nasıl olduysa ormanın içinde kaybolmuştur. Zoro, her zaman mutlaka kaybolur ve içinden Bizimkiler yine kayboldu. der. Zaman atlamasından sonra yanlışlıkla da olsa mucizevi bir şekilde tayfadan Sabaody Takımadaları'na gelen ilk kişi olmuştur. Ancak, Balıkadam Adası'na gidecek olan kocaman bir galyonla, balıkçı teknesini karıştırıp değişmediğini göstermiştir.
Zoro, hem bir kılıç ustası hemde ödül avcısı olduğu için ilk ödülü 60.000.000 Beri'dir. Ödülünü gördüğü zaman bundan büyük gurur duymuştur. Sanji ile arasında büyük bir kin vardır. Enies Lobby'de ödülü Sanji'den yüksek olduğu için onunla çok dalga geçmiştir. Ayrıca zaman atlamasından sonra Sanji adaya 7. gelen olduğu için, Sanji'ye 7. diye lakap takmıştır. Her ne kadar bu ikili çoğu zaman atışsada birbirlerine çok önem verirler.
Zamanının çoğunu uyuyarak geçirir. Genelde Sanji, Nami veya (yanlışlıkla) Luffy tarafından şiddetli bir şekilde uyandırılır. Malak gibi yatmadığı zamanlarda vücut çalışır. Going Merry'nin dev gibi çapasını genelde Zoro kaldırmıştır. Nasıl Luffy eti Nami parayı Sanji kadınları seviyorsa Zoro'da içkiyi çok sever. Fakat işin garip tarafı ne kadar içerse içsin asla sarhoş olmaz. Senaryodan mıdır bilinmez, Zoro tüm dövüşleri sırasında mutlaka bir zorluğa denk gelir. Ya ağır yaralıdır, ya rakibi çelikten bir adamdır, ya kılıçlarını kaybetmiştir ya da tayfasından birinin salaklığına kurban gitmiştir. Örneğin, Kaku ile dövüşünde Sogeking, yanlışlıkla kendini Zoro'ya kelepçelemiştir. Zoro, Hasır Şapka Korsanları'n da birini öldüren ve öldürmeyi teklif eden tek kişidir.
Zoro'da, Luffy gibi asla pes etmeyen birisidir. Dünya'nın En İyi Kılıç Ustası olabilmek için bütün riskleri göze alabilecek kadar çılgındır. Dövüşme konusunda çok ciddidir. Hatta dövüşebilmek için ayaklarını bile kesmiştir. Yenilgiyi asla kabul etmez. Ciddi olduğu zamanlarda kafasına siyah bandanasını takar. Tanrı'ya inanmadığını kendisi açıklamıştır. Scratchmen Apoo, Zoro'nun çılgın bir öldürme niyeti olduğunu söylemiştir. Zoro'yu tanıyanlar ona gerçek canavar gözüyle bakarlar. Zoro'nun rakipleri çoğu zaman yenildiklerinde yüzlerinde bir gülümseme oluşur.
Zoro, kritik zamanlarda objektif yorum yapabilme yeteneğine sahiptir. Ciddi durumlarda tayfayı o yönlendirmektedir. Kadere karşı güçlü bir inancı vardır. Sandai Kitetsu'yu alacağı zaman, kendisine kılıcın lanetli olduğu ve ölümüne yol açabileceği söylenmiştir. Ancak Zoro, kılıcı havaya atmış ve kolunu altına koymuştur. Kılıcın kolunu kesebilecek kadar keskin olduğunu bildiği halde geri çekmemiştir. Kılıç kolunu kesmeyince de satın almıştır.
İki yıllık zaman atlamasından sonra, yanlışlıkla bindiği korsanların gemisini ortadan ikiye ayırıp, bunu kadere bağlamıştır.
Tayfanın diğer üyelerine nazaran Zoro tehlikeli düşmanlara karşı ölümcül güç kullanmaktan çekinmez.
Ayrıca iki yıldan sonra balıktan hoşlandığı görülmüştür.

Yetenek ve GüçleriEdit

Zoro, Hasır Şapka Korsanları'n da ki en üstün üç savaşçıdan biridir. Temelde her zaman Luffy en güçlü Zoro ise ikinci en güçlü düşmanla kapışır. Zoro'nun kılıçsız bile canavarımsı bir gücü vardır. Çok çeşitli kılıç teknikleri kullanır. Zoro'nun yumruklarınında çok güçlü olduğu gösterilmiştir. Kollarını saf kas gücüyle geliştirebilir.
Zoro, gerçekten çok güçlü bir karakterdir. Zoro, Şeytan Meyvesi yemeden en az bir Şeytan Meyvesi kullanıcısı kadar güçlü olabilmiştir. Bu gücünü ağır eğitimleri sonucu kendi kendine kazanmıştır. Ayrıca şaşırtıcı derecede hızlı hareket edebilir ve yüksek yerlere zıplayabilir. Kolaylıkla kendisine sıkılan bir kurşundan sıyrılabilir. Silahsız haliyle bile dev gibi yaratıkları yere yıkmıştır.
Gücünün yanında, Zoro'nun inanılmaz bir dayanıklılığı vardır. Defalarca ölümcül yaralar almıştır. Arabasta'da Daz Bones, Zoro'nun kesilmedik yerini bırakmamıştır. Mihawk, Kokutou Yoru ile Zoro'nun göğsünü ikiye bölmüştür. Arlong, testere gibi olan sivri burnunu Zoro'nun göğsüne saplamıştır. Kaku'dan birçok Rankyaku saldırısı almıştır. Oars'tan bir yumruk yemiş ve Kuma'nın Ursus Shock saldırısını karşılamıştır. En etkileyici hareketi ise, zombi Ryuuma, Oars ve Kuma ile dövüştükten sonra Luffy'nin acılarını içine almış ve Sanji'nin ne oldu sorusuna Birşey olmadı! diye karşılık vermiştir.
Zoro tüm savaşlarının ardından kan içinde görülür. Her ne kadar Zoro çok çevik ve hızlı olsa da yara almaktan kurtulamaz.

SilahlarıEdit

SantōryūEdit

Zoro bir kılıç ustasıdır. Üç kılıç kullanarak savaşır. Her ne kadar üç kılıç kullansada tek kılıçlada inanılmaz güçlüdür. Nyaban Kardeşler'i, Arlong'un adamlarının çoğunu, Mr. 1 (Daz Bones)'i ve zombi Ryuuma'yı tek kılıçla yenmiştir. Güçlü çenesiyle üçüncü kılıcını ağzıyla kullanır. Zoro'nun ağzında kılıçla nasıl konuştuğu bilinmemektedir. Serinin yaratıcısı Eiichiro Oda fanların şakasına sorduğu bu soruyu cevaplamamıştır.
Tekniklerinin çoğu Zoro'nun kendisine aittir. Neredeyse her dövüşünde yeni bir teknik üretir.
Zayıf rakiplerine karşı kılıcının tersini kullanır (Örn. Water 7 Arc.) Zoro çeliği kesmiş bir adamdır. Çelik Adam Daz Bones'u içgüdüsel bir güçle kesmeyi başarmıştır.
Zoro'nun son tekniğinin adı Asura'dır. Bu teknikte Zoro'nun altı kolu ve üç kafası oluşmaktadır. Bu tekniğin doğası kesin olarak belli değildir. Bu tekniği ilk kullandığında Kaku Zoro'nun ilüzyon yaptığını sanmıştır. Fakat Zoro Kaku'nun saldırısı bloke etmiş ve tek darbede dövüşü bitirmiştir.

KılıçlarıEdit

1. Meitou; Wadō Ichimonji (Eski sahibi Kuina)
2. Sandai Kitetsu (Eski sahibi Ippon-Matsu)
3. Meitou; Shuusui (Eski sahibi Ryuuma)

Eski KılıçlarıEdit

1. Katana x2 (Mihawk tarafından kırılmışlardır.)
2. Johnny ve Yosaku'nun kılıçları (Dövüş bittiğinde geri vermiştir.)
3. Meitou; Hana Arashi (Sogeking ve Yubashiri'nin birleşimidir. Kelepçe açılana kadar.)
4. Meitou; Yubashiri (Eski sahibi Ippon-Matsu'dur. Shuu tarafından yokedilmiştir. Şuanda Thriller Bark'ta gömülüdür.)
5. Denizci Kılıçları (Shuu tarafından yokedilmişlerdir.)

Dövüş HandikaplarıEdit

Zoro, birçok dövüşünden önce hadikapla mücadeleye başlar.

- Morgan ve adamları ile dövüşmeden önce haftalarca aç kalması.
- Buggy'nin kılıçustalarının kabusu olması.
- Cabaji ile dövüşmeden önce Buggy tarafından bıçaklanması.
- Sham ve Buchi ile dövüşürken iki kılıcını unutması.
- Mr. 5 ile dövüşmeden önce ateşin içinde kalması ve bacaklarının yaralı olması.
- Çelik Adam Daz Bones'i nasıl keseceğini bilmemesi.
- Davy Back Fight, Groggy Ring oyununda kılıçlarının elinden alınması.
- Kaku ve Jyabura ile dövüşürken Sogeking'le kelepçelenmesi.
- Shuu'nun paslandırma gücü.
- Ryuuma ile dövüşmeden önce Yubashiri'yi kaybetmesi.
- Oars'tan aldığı yaralarla Kuma ile karşılaşması.
- Zoro'nun kendi acılarına rağmen Luffy'nin acılarını da içine alması.

SaldırılarıEdit

Santōryū TeknikleriEdit

- Oni Giri
- Tora Gari
- Santōryū Ougi - Sanzen Sekai
- Tō Rō Nagashi
- Tatsu Maki
- Yaki Oni Giri
- Ushi Bari
- Gazami Dori
- Hyaku-Hachi Pound Hō
- Karasuma Gari
- Gyūki Yuzume
- Enbima Yonezu Oni Giri
- Ichi Gorilla
- Hyō Kin Dama
- Daibutsu Giri
- Yasha Garasu

Kyūtōryū TeknikleriEdit

- Kiki - Kyūtōryū - Asura
- Asura Ichibugin
- Asura Makyūsen

Nitōryū TeknikleriEdit

- Taka Nami
- Sai Kuru
- Nitō-Ryū Iai: Rashōmon
- Nana-Jū-Ni Pound Hō
- Nigiri
- Dai Gekken

Ittōryū TeknikleriEdit

- Ittō-Ryū Iai: Shishi Sonson
- San-Jū-Roku Pondo Hō
- Hiryū Kaen

Takım TeknikleriEdit

- Armeé de L'air Power Shoot
- Gomu Gomu no Sanbyaku Pound Cannon
- 600,000,000 Beli Jackpot
- Knee Crash
- Santōryū Gomu Gomu no Diable Mouton Jet Roppyaku Pondo Cannon

SavaşlarıEdit

Zoro vs. Kuina (2001 kez), (Yenilmiştir.)
Zoro vs. Mr. 7 (Gösterilmemiştir.), (Yenmiştir.)
Zoro ve Monkey D. Luffy vs. Morgan (Yenmiştir.)
Zoro vs. Buggy (Yenilmiştir.)
Zoro vs. Cabaji (Yenmiştir.)
Zoro vs. Sham ve Buchi (Yenmiştir.)
Zoro vs. Dracule Mihawk (Yenilmiştir.)
Zoro vs. Hatchan (Yenmiştir.)
Zoro ve Sanji vs. Arlong (Yenilmiştir.)
Zoro vs. Tashigi (Yenmiştir.)
Zoro vs. 100 Baroque Works Ajanı (Yenmiştir.)
Zoro vs. Monkey D. Luffy vs. Mr. 5 ve Miss Valentine (Yenmiştir.) (Luffy ile berabere kalmıştır.)
Zoro vs. Mr. 5 (Yenmiştir.)
Zoro vs. Mr. 1 (Yenmiştir.)
Zoro vs. Braham (Yenmiştir.)
Zoro vs. Ohm (Yenmiştir.)
Zoro, Nico Robin, Gan Fall ve Wiper vs. Enel (Yenilmiştir.)
Zoro ve Sanji vs. Hamburg, Pickles, ve Big Pan (Yenmiştir.)
Zoro, Luffy, Sanji, ve Tony Tony Chopper vs. Franky Ailesi (Yenmiştir.)
Zoro vs. T-Bone (Yenmiştir.)
Zoro ve Sogeking vs. Kaku and Jyabura (Berabere bitmiştir.)
Zoro vs. Kaku (Yenmiştir.)
Zoro vs. Shuu (Yenilmiştir.)
Zoro vs. Helmeppo (Yenmiştir.)
Zoro vs. Ryuuma (Yenmiştir.)
Hasır Şapka Korsanları vve Brook vs. Oars ve Gekko Moriah (Yenmiştir.)
Zoro vs. Bartholomew Kuma (Yenilmiştir.)
Zoro vs, Ettousaurus (Yenmiştir.)
Zoro, Luffy, Usopp, Sanji and Chopper vs. Shiki (Yenilmiştir.)
Hasır Şapka Korsanları vs Altın Aslan Korsanları (Yenmiştir.)
Zoro vs. Indigo (Yenmiştir.)
Hasır Şapka Korsanları vs Uçan Balık Sürücüleri (Yenmiştir.)
Hasır ŞApka Korsanları vs. PX4 (Yenmiştir.)
Zoro, Usopp ve Brook vs. Kizaru (Yenilmiştir.)
Zoro vs. Humandrills (Yenmiştir.)
Zoro ve Sanji vs. PX7 (Yenmiştir.)
Zoro ve Hasır Şapka Korsanları vs. Kraken (Yenmiştir.)
Zoro vs. Kral Neptün (Yenmiştir.)

Ek BilgilerEdit

- Zoro gerçek hayatta François l'Ollonais'ten esinlenilmiştir.
- Zoro One Piece Popüler Karakterler sıralamasında 2. sıradadır.
- Zoro'nun en sevdiği şeyler beyaz pirinç, Deniz Kralı eti ve biradır.
- Zoro gerçek dünyada yaşasaydı Japon olurdu.
- Zoro'nun, Galdino'nun Giant Candle Service Set saldırısından kurtulmak için bacaklarını kesme olayını Shiki yapmıştır. Ancak Zoro, Shiki gibi bacaklarına kılıç takıp kullanamaz.
- Zoro'nun gözündeki yaranın Roger'ın yardımcı kaptanı Silvers Rayleigh'in gözündeki yaraya bir gönderme olduğu sanılmaktadır.

- Zoro'nun zaman atlamasından sonra bir galyonu ikiye ayırması da, Mihawk'ın Don Krieg'in gemisini ikiye ayırmasına bir göndermedir.