FANDOM

Jinbe
250px-Jinbei
İstatistik
Japonca Adı: ジンベエ
Söylenişi: Jinbē
Türkçe Adı: Jimbei
Grubu: Güneş Korsanları ; Shichibukai(eski)
Statüsü: Korsan ; Kaptan ; Shichibukai(eski)
Lakabı: Deniz Şövalyesi Jinbe
Japon Ses Akt.: Daisuke Gōri (Bölüm 430-432) ; Katsuhisa Hōki (Bölüm 440+)
Yaşı: 44
Boyu: 301cm
Ödülü: 400,000,000Beli-1'den fazla

Jinbe (Jinbē) balina köpekbalığı türünden bir balıkadamdır. Fisher Tiger'ın ölümünden sonra, Güneş Korsanları'nın ikinci kaptanı olmuştur. 11 yıl önce de tayfasını dağıttıktan sonra Shichibukai pozisyonuna gelmiştir. Marineford Savaşı'nda Beyazsakal Korsanları'nın tarafını tutarak Shichibukailik'ten temelli vazgeçmiştir. Zaman atlamasının ardından, Hasır Şapka Korsanları ile birleşerek, Kraliyet Ailesi ve Ryugu Krallığı'nı kurtarmak için, Yeni Balıkadam Korsanları'na karşı savaşa girmiştir. Güncel seride de bu olaylar gösterilmektedir. Jinbe'nin adını ilk kez, Yosaku, Shichibukailer'i anlatırken kullanmıştır. Her ne kadar, önce puslu bir görüntüde ekrana gelse de, ilk defa Impel Down Arc'ında gösterilmiştir.

GörünümüEdit

Jinbe, balina köpekbalığı türünden bir balıkadamdır. Mavi yüzü geleneksel Japon iblisi Oni'ye benzer. Sarı renkte, alev şeklinde kaşları ve favorileri, ampule benzeyen bir burnu, yönü yukarı doğru olan bir ağzı ve sol gözünde şimşek biçiminde bir yara vardır. Marineford Savaşı esnasında Akainu'dan aldığı yara elbisesinin altında kalmaktadır. Ağzının kenarlarından çıkan ve Oni'ninkilere benzeyen iki büyük, sivri dişi vardır. Kalan dişleri de sivri olmasına rağmen, bu iki büyük dişten küçük ve eşit boydadırlar. Yüzünün daima ciddi bir görünüşü vardır. İki farklı saç rengi vardır. Biri alnından iki ayrı çizgi halinde geriye doğru giden beyaz saçları, diğer ise üstten bağlanmış, uzun ve kıvırcık, yeşile çalan saçlarıdır. Jinbe, Güneş Korsanları'nın bir üyesiyken, saçları üstten bağlı değildi ve uç kısımları açık renkteydi. Güneş Korsanları'na katılmadan önce sakalını sürekli kesmiş, katıldıktan sonra da bundan vazgeçmiştir. Elleri ve ayakları her balıkadamlarda olduğu gibi perdelidir, ancak uzuvları gövdesine oranla çok ince kalmaktadır. Soluk ve pembemsi renkteki solungaçları, boynu ve omuzlarının arasında yer alır. Omuzlarından dökülen soluk kırmızı renkte ceketinin altında, Japonya'da jinbei olarak bilinen bir elbise giyer. Mercan kırmızısı rengindeki bu elbisenin üzerinde, kare biçiminde, siyah beyaz desenler bulunur. Elbisesini bir arada tutmak için beline mor renkte bir eşarp bağlar. Jinbe, giydiklerini sıkça değiştiren biridir. Güneş Korsanları'nın üyesiyken karakusa olarak bilinen çiçek desenli elbiseler tercih etmiştir. Bu elbiselerin bir benzerini de Marineford Savaşı'ndan sonra giymiştir. Dört yıl önce, Ace ile yaptığı dövüş sırasında, iki tarafından balık deseni olan sade siyah bir elbise giymiş, beline de kırmızı eşarp bağlamıştır. Savaştan iki yıl sonra, Luffy'i Deniz Ormanı'nda beklerken, yaprak desenli bir elbise giydiği görülmüştür. Ayakkabı tercihi ise, basit sandaletlerdir. Güneş Korsanları'nın simgesi olan dövme, göğsünün ortasında bulunur. Asker olduğu zamanlarda, Neptün Ordusu'nun standart üniformasını giymiştir. Yine bu dönemlerde pipo içerken görülmektedir. Otohime'nin cenaze törenine ise, takım elbiseyle katılmıştır.

KişiliğiEdit

Jinbe, çok onurlu bir balıkadamdır. Dünya Hükümeti'nin balıkadam köleliğine karışmaması ve korsanların bu fırsatı değerlendirmesi yüzünden,hem Dünya Hükümeti'nden hemde korsanlardan nefret etmektedir. Ancak Beyazsakal ve tayfası ile arasında tamamen farklı bir hikaye vardır. Çünkü Beyazsakal'ın Balıkadam Adası için yaptıklarından ve Dünya Hükümeti ile onun arasında çıkacak bir savaştan sonra neler olabileceğinden haberi vardır. Balıkadam Adası'nın sadece Beyazsakal'ın bölgelerinden biri olarak kaldığı zaman huzurlu olacağını ve Beyazsakal'ın savaşı kaybetmesi halinde en çok zarar gören yerlerden birinin, kendi evi olacağının farkındadır. Ayrıca korsanlardan nefret etmesine rağmen, Fisher Tiger'ın teklifini ikinci kez düşünmeden kabul etmiştir. Kabul etmesindeki tek sebep ise, kardeşlerine yardımcı olabileceği düşüncesidir. Jinbe, şeref ve gururu ilke edinmiş birisi olsa da, öncelik verilmesi gereken konularda, bu özellikleri gözardı edebilir. Luffy'nin, Ace'i bu rezil durumlara düşüren kişi olan Karasakal'dan intikam almaya çalışmasını engellemiş, önceliğin kardeşinin hayatı olduğunu belirtmiştir. Jinbe, kişisel durumu, gücü ve kendisine gösterilen tevazu ile birlikte Shichibukailer içinde eşsiz bir yere sahiptir. Rütbesini kaybetmek uğruna, Beyazsakal Korsanları'nın yanında savaşa girmesi, bu durumu kanıtlar niteliktedir. Ayrıca, eski takım arkadaşı Arlong'un aksine, her insana karşı saf bir nefret beslememektedir. Kendi ırkının yanında olan ve çıkarlarını gözeten insanlarla (Beyazsakal gibi) işbirliği içinde olması, onu diğer balıkadamlardan ayıran başka bir özelliktir. Arlong'un böyle bir düşüncesi asla bulunmamakla birlikte, Jinbe insanların içinde borçlu oldukları ve saygı duymaları gereken kişiler olduğunu bilmektedir. Jinbe, oldukça anlayışlı biridir. Marineford Savaşı'nda gözlerinin önünde kardeşi Ace'in ölümünü gören Luffy ile empati kurup, onu sakinleştirebilmiştir. Jinbe'nin çok ciddi bir duruşu olsa bile, Ace ve Tiger'ın ölümlerinde, hüngür hüngür ağlamıştır. Jinbe'nin, şimdiki naif duruşu, geçmişteki öfkeli hali ile çelişmektedir. Jinbe'nin Güneş Korsanları'daki geçmişi anlatılırken, Denizciler'e karşı aşırı bir vahşet gösterdiği görülmüştür. Hatta vicdansız diye sövdüğümüz Arlong ile "Yeter, vurma artık!" demiştir. Akıllıca işler yapan biri gibi görünmemekle birlikte, çoğu zaman pasif bir tutum içerisindedir. Arlong'un insanların balıkadamları aşağıladığı düşüncesine katılmamakla birlikte, insanların, kendilerinden kurktuğunu savunmuştur. Jinbe, bunu eski bir köle olan insan Koala'ya sorduğunda, kız, balıkadamlar hakkında bilgi sahibi olmadıklarını söylemiştir. Jinbe, bunu duyduğunda, Otohime'nin "Onlar bizim hakkımızda bilgi sahibi değiller!" sözlerini hatırlamıştır. En başta Jinbe, Otohime'nin düşüncelerine şüphe ile yaklaşmış ve onlra değer vermemiştir. Hatta açıkça, umrunda olmadığını belirtmiştir. Ancak, Fisher Tiger'ın konuşmasını dinledikten sonra, Otohime'nin düşüncelerini benimsemiş ve bu düşünceleri destekleyebilmek için Shichibukai görevini kabul etmiştir.

Yetenek ve GüçleriEdit

Jinbe, Portgas D. Ace ile eşit bir güce sahiptir. Üstelik Ace, Logia güçleri vadır. Jinbe ve Ace, Beyazasakal olay yerine gelmeden önce, beş gün boyunca, ölümüne dövüşmüştür. Impel Down Hapishanesi'nde de bu ikili, altıncı katta aynı hücreyi paylaşmıştır. Kendisi ile aynı rütbede olan eski Shichibukailer'den Gekko Moriah'ı tek yumrukla uzaklara uçurmuş, neredeyse yenilme noktasına getirmiştir. Jinbe'nin acıya karşı büyük bir dayanıklılığı vardır. Impel Down Hapishanesi'nin "vaftiz" bölümündeki kaynar suya girebilen az sayıda kişiden biridir. Akainu'nun magma yumruğunu çıplak elleriyle durdurması ve kötü şekilde yanan ellerini umursamaması, seride ender görülecek olaylardan biridir. Ayrıca Akainu, Luffy'i öldürmek için hamle yapmış, Jinbe ise bu saldırıyı direk üstüne almıştır. Sırtından girip, göğsünden çıkan magma yumruğuna rağmen, bayılmamış ve kaçmaya çalışmıştır. İşin ilginç yanlarından birisi, bu kadar şeye ah demeyen Jinbe, Luffy, kolunu ısırdığında acıdan bağırmıştır. Bu, büyük ihtimalle, Luffy'nin ısırığına gafil avlanmasından kaynaklanmaktadır. Jinbe, askeri stratejiler konusunda bilgilidir. Hapishaneden kaçışları sırasında Magellan'ın elit askerleri gemilere konuşlandırdığını ve dışarı çıktıkları anda köşeye sıkışacaklarını tahmin etmiştir. Ayrıca Marineford Savaşı esnasında, Denizciler'in önemli birşey planladıklarını söylemiş, bunun hemen ardından Ivankov, Denizci askerlerinin plazadan çekildiklerini farketmiştir. Askeri strateji yapma konusundaki tutkusunu, Gyoncorde Plaza'ya sızma planında açıkça göstermiştir. Jinbe, denizle iç içe olan bir balıkadam olduğu için, çaldıkları Denizci zırhlısını tek başına yönlendirerek, yetenekli bir dümenci olduğunu kanıtlamıştır. Jinbe, bir balıkadam olduğu için muazzam bir güce sahiptir. Seride gösterilmiş en güçlü balıkadamdır (Tom'un net gücü bilinmediğinden, o klasman dışındadır.) İri gövdesinde rağmen, kuru toprakta bile oldukça hızlıdır. Gear Second modunda, Karasakal'ın üzerine uçan Luffy'i yakalamış ve Akainu, Ace'i öldürdükten sonra ikinci hamlesini tam Luffy, üzerine yapacakken, saniyeler içinde araya girmiştir. Jinbe, denizde, karada olduğundan çok daha güçlü olduğunu kabul etmiştir. Impel Down Hapishanesi'nin dev gibi yakpare kapılarından birini az bir çaba ile kaldırmış, Crocodile, Buggy ve Daz Bones'i kapının üzerinde bindirerek, kapıyı sal gibi sürmüştür. Şimdi ee ne var bunda diyeceksiniz ama kazın ayağı öyle değil. Jinbe'nin kapının üzerinde taşıdığı üç kişinin üçüde meyve kullanıcısı, bu yüzden denge önemli. Jinbe, kapıyla birlikte, Denizci gemilerini takip ederken, bir yandan gemilerden gelen top atışlarından kaçıyor diğer yandan da Calm Belt'in tehlikeli Deniz Kralları'na yakalanmamaya çalışıyor. Bunların hepsi birlikte zor şeyler. Jinbe'nin suyun altında yaptığı hareketlerin Şeytan Meyvesi ile alakası yoktur. Zira meyvenin temel gücü yüzme yeteneğini kişiden almasıdır. Jinbe'de yüzebildiğine göre Şeytan Meyvesi yemiş olma ihtimali ortadan kalkmaktadır. Deniz suyu üzerindeki gücü oldukça fazladır. Bu sayede Marineford Savaşı'nda Gekko Moriah'ın zombilerini dağıtmıştır. Jinbe, suyu çok iyi kullanabildiğinden, her meyve kullanıcısının doğal düşmanlarından biridir.

Balıkadam KaratesiEdit

Jinbe, Balıkadam Karatesi'nde usta olmuş biridir. Impel Down Hapishanesi muhafızlarını bu gücüyle sarma dağın etmiştir. Havadaki su zerreciklerini saldırmak için kullandığından, rakibine fiziksel temasta bulunması gerekmez, uzak bir noktadan da etkili vuruşlar yapabilir. Balıkadam Karatesi'ndeki gücü ve seviyesine örnek olarak, Dört İblis Muhafız'dan biri olan Minorhinoceros'u basit bir aparkatla alması, verilebilir. Jinbe, su işleme yeteneğine sahip olduğundan, uzak mesaferlerden de saldırı yapabilir. Onun bu tekniği hem insanlarda, hemde gemilerde yüksek hasara neden olabilmektedir. Kalın bir buz tabakası ile kaplı olan savaş alanında, Gekko Moriah'ın zombilerine su atabilmesi, durum için harika bir örnektir. Ayrıca bu yeteneği ile, Luffy'ye de zarar verebilmektedir. Jinbe, Balıkadam Karetesi'ndeki ustalığı sayesinde, kendini gölgelerle güçlendiren Gekko Moriah'ın yapacağı saldırıları engellemiştir. Ayrıca Jinbe, daha çocukken Balıkadam Karatesi'nde kara kuşağa sahip olmuştur.

Deniz Yaşamı ile EtkileşimleriEdit

Jinbe, çok uzak mesafelerden bile olsa balıklarla iletişim kurabilme gibi eşsiz bir yeteneğe sahiptir. Balıklarla konuşma yeteneği genelde merfolklarda bulunur. Bu yüzden Crocodile, Jinbe'nin bu gücü için "Dikkat çekici!" demiştir. Deniz Kralları'nın yaşam alanı olan, tehlikeli bölge Calm Belt'e köpekbalığı balinalarını çağırmış ve hapishaneden bu şekilde kaçabilmiştir. Jinbe, köpekbalığı balinalarını anlayabilir, onlara emir verebilir ve kendisine itaat etmelerini sağlayabilir. Jinbe, Amazon Lily'den ayrılacağı zaman, Calm Belt'ten geçmek tehlikeli olduğu için, köpekbalığı balinalarını yardıma çağırmıştır.

SilahlarıEdit

Jinbe, Neptün Ordusu'na mensup olduğu zamanlarda, mızrak taşırken görülmüştür. Ancak kullanırken görülmemiştir. Ace ile dövüştüğü sırada ise belinde bir tanto vardı ama bunu silahını da kullanmamıştır.

SavaşlarıEdit

- Güneş Korsanları vs. Denizciler (Çok kez gerçekleşmiştir. Yenmiştir.)

- Güneş Korsanları vs. Denizciler (Foolshout Adası. Yenmiştir.)

- Jinbe vs. Arlong (Yenmiştir.)

- Jinbe vs. Portgas D. Ace (Berabere bitmiştir.)

- Jinbe, Monkey D. Luffy ve Crocodile vs. Minorhinoceros, Minokoala ve Minozebra (Impel Down Hapishanesi, 4. Kat. Yenmiştir.)

- Jinbe ve Monkey D. Luffy vs. Demon Guards (Impel Down Hapishanesi, 1. Kat. Yenmiştir.)

- Jinbe, Emporio Ivankov ve Monkey D. Luffy vs. Denizciler (Yenmiştir.)

- Jinbe vs. Gekko Moriah (Yenmiştir.)

- Jinbe vs. Amiral Akainu (Yenilmiştir.)

- Jinbe, Monkey D. Luffy ve Kalp Korsanları vs. Kizaru ve Aokiji (Dövüş olmamıştır.)

- Jinbe vs. Monkey D. Luffy (Amazon Lily. Yenmiştir.)

- Jinbe vs. Monkey D. Luffy (Deniz Ormanı. Yarım Kalmıştır.)

- Jinbe vs. Hody Jones (Berabere bitmiştir.)

Ek BilgilerEdit

- Oda, Jump Festa 2009'da Oda Jinbei'nin kabaca çizilmiş bir tasarımını göstermiştir.

- Jinbe, seride bilinen en yüksek ödüle sahiptir.

- Jinbe'nin Shichibukai hayvan teması, köpekbalığı balinasıdır.