FANDOM

Haki
Rayleigh haki
İstatistik
Japonca Adı: 覇気
Söylenişi: Haki
Türkçe Adı: Haki
Anlamı: İrade Gücü
Kullanıcı: Birçok kullanıcı
Dövüş Stili Odaklı: İrade kullanımı

Haki (覇気) sadece birkaç karakterin kullanabildiği gizemli bir güçtür. Haki'nin tam olarak ne olduğu şu ana kadar açıklanmamıştır. Haki'nin birkaç türü vardır ve bu yeteneği sadece "seçilmiş olanlar" kullanabilir. Yetenekten irade gücü diye de bahsedilir. Yeteneği herkes kullanabilir ama işe yarayacak kadar etkili olarak kullanabilen kişiler sayılıdır.

HakkındaEdit

Bu yetenek ilk olarak Shanks'ın Luffy'i çocukken Kıyıların Lordu adındaki Deniz Kralı'ndan kurtardığı sırada kullanılıyor. Haki kelimesinden de ilk olarak Shanks Beyazsakal'ın gemisindeyken bahsetmiştir. Shabondy Takımadalar Bölgesi Ark'ında ise daha iyi bir şekilde açıklanmıştır. Haki şeytan meyvesi güçlerini bastırmak için kullanılmaktadır (Örneğin; Sandersonia ve Marigold Luffy'e saldırığında bedeninin lastik olmasına rağmen acıyı hissetmesi ve yapılan hamlelerin önceden okunabilmesi). Diğer bir örnek de Silvers Rayleigh'in kılıcıyla Kizaru'yu engelleyebilmesidir. Son olarak da Hancock Smoker'a vurduğunda Haki'nin Logia Şeytan Meyvesi kullanıcılarına saldırılabildiği kesin olarak ortaya çıkmış ve Smoker Kuja Hakisi'nin böyle birşey olduğunun farkına varmıştır.

KullanımEdit

İlk kullanılırken görüldüğünde Deniz Kralı'nın dehşete kapılıp hemen kaçtığı görülüyor. Bununla birlikte hem saldırı hem de savunma için kullanılabilmektedir. Hayvanlara karşıkullanıldığında hayvanlar insanlara göre daha hassas tepkiler vermektedir. Kullanıcı ayrıca rakibinin saldırılarını önceden okuyabilmektedir. Bu durum rakibinin ne yapacağı ve kullanıcıya ne kadar hasar vereceği kullanıcının hayalinde canlanma ya da önsezi olacak şekilde ortaya çıkmaktadır. Kullanıcı saldırıları hızına bağlı olarak engelleyebilmekte, fakat saldırırlar kendisinden daha hızlı ise işe yaramamaktadır. Öldürme amacı daha kuvvetli olan kişilerin hareketlerini okumak daha kolay olmakta, daha yetenekli kullanıcılar ise öldürme amacı olsun ya da olmasın dikkatsiz saldırıları rahatlıkla sezebilir (Luffy ile Sandersonia'nın dövüşünde olduğu gibi). Yetenek Mantra'nın daha gelişmiş bir biçimidir. Aslında Mantra da bir Haki türüdür. Bu yeteneği kullanmada tecrübeli kişiler şeytan meyvesi güçlerini kullananların (genellikle Logia) güçlerini iptal etmede dha beceriklilerdir. Bu yetenek Kuja oklarında ve Beyazsakal'ın Bisentosu'nda olduğu gibi silahlara da aktarılabilmektedir.

Bilinen KullanıcılarıEdit

  • Kızıl Saç Shanks
  • Monkey D. Luffy
  • Silvers Rayleigh
  • Juracule Mihawk
  • Kuja Kabilesi
  • Beyazsakal
  • Marco
  • Jozu
  • Vista
  • Coby
  • Portgas D. Ace
  • Denizciler Vice Admiral'ler (ve yüksek rütbeliler)
  • Boa Hancock
  • Mantra Kullanıcıları

Haoushoku HakiEdit

Haoushoku (覇王色, Kral'ın Yeteneği) Haki'nin en yüksek seviyesidir ve sadece milyonda bir kişide görülmektedir. Bu seviyede Haki'si olan biri, normal hakiye sahip birçok Kuja savaşçısına karşı güçlü durumdadır.[6] En güçlü kullanımında kişi gücü etrafa yayarak hakisi zayıf kişileri bayıltabilmektedir.[7][8] Deneyimsiz kullanıcılar etraftaki zayıf kişileri körü körüne yapılan bir saldırıyla bayıltabilmekte deneyimliler ise kendi iradesiyle Haki'ye odaklanıp büyük bir gruptan sadece istediği kişleri bayıltabilmektedir.[9][3] Shanks Beyazsakal'ın gemisinde bu gücünü kullandığında Marco zayıfların içeri geçmesini söylemiştir ve sadece kararlı kişilerin onun karşısında ayakta durabileceğinden söz etmiştir. Bilinen Haōshoku Haki Kullanıcıları

  • Monkey D. Luffy
  • Boa Hancock
  • Silvers Rayleigh[
  • Shanks
  • Portgas D. Ace
  • Edward Newgate
  • Donquixote Doflamingo

ÇevirilerEdit

  • "Haki" nin birçok kelime anlamı vardır. "Hırs," "irade gücü," "eneri" ve "arzu" anlamlarına gelmektedir.
  • Haoushoku'nun çevirisi ise "Kral," "savaşan kral," ya da "Fatih" anlamlarına gelmektedir. Bazı çevirilerde ise "Derebeyi" terimi kullanılmaktadır.

NotlarEdit

  • Jinbei ve Beyazsakal'ın bazı tümen komutanları Logia Şeytan Meyvesi kullanıcılarıyla çarpışabilmektedir. Beyazsakal'ın müttefikleri onun Haki kullanabildiğini onaylamışlardır. Tayfanın tümünün ya da müttefiklerinin Haki yeteneği olup olmadığı bilinmemektedir. Sadece Marco ve Vista'nın olduğu bilinmektedir.
  • Animede, Luffy Marigold ve Sandersonia'nın Haki güçlü darbelerinin Sentoumaru'nun saldırılarına benzediği belirtilmiştir. Ancak Sentomaru'nun kendisinde Haki olduğu açıklanmamıştır.
  • Kral'ın Tabiatı Hakisi'ne sahip olan lider kişilikler: Hasır Şapka Korsanları'nın *Kaptanı Monkey D. Luffy, Kızıl-Saç Korsanları'nın Kaptanı Shanks, Amazon Lily'nin kraliçesi ve Kuja Korsanları'nın Kaptanı Boa Hancock ve Beyazsakal Korsanları'nın *Kaptanı Edward Newgate. Ayrıca Mihawk Luffy'nin müttefik yapabilme gücü olduğunu belirtmiştir.
  • Haki şeytan meyvesi yeteneklerini iptal etmesine rağmen Haki kullanıcıları kendi şeytan meyvesi güçlerini kullanabilmektedir. Çünkü Haki kullanıcının değil sadece düşmanın güçlerini etkisizleştirmektedir.Örneğin; Monkey D. Luffy, Boa Hancock, *Edward Newgate. Üçü de Haoshoku Haki (Kral'ın Tabiatı)'ye sahiptir.
  • Haki terimi sadece Japonlarda değil Norveç Mitolojisi'nde de İskandinav'larda *Deniz Kral'larında da (güçlü korsanlara verilen isim) kullanılmaktadır.
  • Haki'nin diğer anime ve manga serilerindeki Chi (ruh gücü) ile benzer bir güce sahip olduğu düşünülüyor. Fakat henüz bu durum onaylanmış değil.
  • Rakibinin saldırısını okuma yeteneği Gökyüzü Adası'ndaki Manta yeteneğine benzemektedir.
  • Kaku Zoro'nun Asura tekniğindeki ilüzyonu ruhuyla oluşturmuş olabileceğini söylüyor.