FANDOM

Gol D. Roger
300px-Young roger
İstatistik
Japonca Adı: ゴール・D・ロジャー
Söylenişi: Gōru D Rojā
Türkçe Adı: Gol D. Roger
Grubu: Roger Korsanları
Statüsü: Kaptan ; Korsan
Japon Ses Aktörü: Chikao Ōtsuka
Ödül: N/A

Pirate King Gol D. Roger (Kaizoku-Ō Gōru D. Rojā), daha çok Gold Roger (Gōrudo Rojā) olarak bilinir. Eski Korsanlar Kralı, Jolly Roger Korsanları'nın kaptanı ve efsanevi hazine One Piece'in sahibidir. Serinin ana karakteri Monkey D. Luffy'nin üvey kardeşi olan Portgas D. Ace'in öz babasıdır.

GörünümüEdit

Roger uzun boylu bir adamdır. İdamına giderken gururla yürümüştür. En belirgin özelliği kavisli uzun bıyıklarıdır. Ayrıca her zaman sırıtan suratı ve yoğun bakan gözleri diğer dikkat çeken yerleridir. Birçok korsan kaptanı gibi kırmızı uzun bir paltoya sahiptir. Üzerine mavi bir gömlek giymiş ve beline yaşil bir kuşak bağlamıştır. One Piece Serisi'n de varolan diğer korsanlardan farklı olarak beyaz bir kravat bağlamış ve lacivert renkte pantolonla takılmıştır. Korsanlık yaptığı dönemlerde benekli yaşil bandanasının üzerinde, kendi simgesinin olduğu trikon bir şapka takmıştır. Edd Savaşı'na katıldığında bunlardan farklı olarak koyu mavi bir yelek giymiştir. Roger, kalıplaşmış korsan imajına uygun az sayıda karakterden biridir. Roger'ın geçmiş görüntülerinde Rayleigh ile ilk tanıştığı sahne gösterilmiştir. Roger'ın o zamanlar hasır şapkanın sahibi olduğu ve tip olarak Luffy'e çok benzediği ortaya çıkmıştır.

KişiliğiEdit

Korkusuz bir adam olduğu söylenir. O gün Roger'ın idamında bulunanlar, onun ölmeden önce kahkahalarla güldüğünü iddia etmiştir. Roger'ı yakinen tanıyan insanlar kişiliğini büyük ölçüde Luffy'e benzetmiştir. Roger'da Luffy gibi düşünmeden iş yapmayı sever. Örneğin, Rayleigh'e tayfasına katılma teklifi sunduğunda, ne başka bir tayfa üyesi, ne de bir gemisi vardı. Beyazsakal, Ace'e kişiliğinin Roger'a benzemediğini söylemiştir. Roger, büyük ve gösterişli şeyleri seven bir adamdı. Bu yüzden ölmeden önce Korsanlar Kralı unvanını alabilmiştir. Görünüş itibarı ile pek belli etmesede, kızdığı zaman acımasız bir düşmana dönüşmektedir. Bilinmeyen kişisel sebeplerden dolayı Squardo'nun tüm tayfasını katletmiştir. Çok çabuk sinirlenen bir adamdır. Öyle ki tayfasından herhangi birine edilmiş en küçük hakareti bile ölüm nedeni olarak görmüştür. Garp, Roger için, şiddet yanlısı, bencil ve asabi biri demiştir. Ancak hareketlerinin çoğunu, çocuksu ve düz mantık yaptığını, pervasız bir mizacı olmasına rağmen şans eseri Korsanlar Kralı olduğunu söylemiştir. Ayrıca, sevdiklerini korumak için hiçbir düşmandan kaçmadığını da eklemiştir.

Yetenek ve GüçleriEdit

Roger, Korsanlar Kralı olan ilk ve tek kişi olduğundan, neredeyse durdurulamaz bir gücü vardır. Seride Roger ile mücadele edebilecek kapasiteye sahip iki kişi vardır. Bu kişilerden biri teslim olmadan önce, ilerlemiş yaşına rağmen Roger'ı defalarca köşeye sıkıştırmış Koramiral Monkey D. Garp'tır. Diğeri ise Dünyanın En Güçlü Adamı unvanına ve Gura Gura no Mi'nin gücüne sahip olan Beyazsakal Edward Newgate'dir. Ayrıca büyük bir korsan armadasına sahip olan Shiki ile sayısız kez savaşmıştır. Tek eliyle ülkeleri ve orduları yok ettiğine dair söylentiler vardır. Roger Poneglyphler'i okuyup yazabilen birisidir. Ancak yazan metinleri doğru bir şekilde deşifre edip edemediği bilinmemektedir. Sağ kolu olan Rayleigh Roger'ın Ohara Bilginleri gibi biri olmadığını belirtmiştir. Roger herşeyin sesini duyabildiği için Poneglyph okuyabilir.

SilahlarıEdit

Shiki ile yaptığı savaş sırasında Roger'ın bir elinde kılıç diğer elinde ise silah taşıdığı görülmüştür.

Ek BilgilerEdit

- Doktor Kureha, Gol D. Roger ismini kullanan ilk kişidir. O zamana kadar Roger'ın adı hep Gold Roger olarak geçmiştir.

- Roger, D. sırrını bilen az sayıda kişiden biridir. Bu sırrı Beyazsakal'a anlatmıştır.

- Serinin birçok takipçisi Roger'ın Raftel'e bir hazine bırakmadığına inanmaktadır. O adaya ulaşana kadar Roger'ın elde ettiği şeyleri ulaşan kişininde elde edeceği düşüncesi hakimdir.

- Shanks'ın geçmişinde Roger'ın idamı sırasında fırtına çıktığı görülmüştür. Aynı olay, aynı yerde Buggy, Luffy'i öldürecekken de gerçekleşmiştir.

- Ace'in doğum tarihi olan 1 Ocak'tan yola çıkarak Roger'ın Eylül ya da Ekim ayında idam edilmiş olması kuvvetle muhtemeldir.

- Roger, seride adı geçen ve yüzü görünen ilk karakterdir.

- Roger son One Piece Popüler Karakterler sıralamasında Chopperman ve Van Auger ile birlikte 83. sırayı paylaşmıştır.

- Roger, Gold Roger isminden nefret etmektedir. Gerçek adını daha çok sevdiğini belirtmiştir.

- Hililuk, Chopper'a bir korsanı anlatırken, Roger'ı tarif etmiştir.

- Roger'ın hazine çağrısının Olivier Levasseur'ün kendi hazinesini bıraktığı yeri yazdığı mesajdan esinlenildiği düşünülmektedir. ancak bu mesaj asla bulunamamıştır.

- Roger, şuan da Luffy'nin taktığı hasır şapkanın bilinen ilk sahibidir.