FANDOM

Coby
200px-Coby (1)
İstatistik
Japonca Adı: コビー
Söylenişi: Kobī
Türkçe Adı: Koby
Grubu: Denizciler ; Alvida korsanları
Statüsü: Baş çavuş ; Korsan(eski)
Lakabı: Mika Doi
Japon Ses Akt.: N/A
Ödülü: Mayıs 13
Ödülü: N/A

Master Chief Petty Officer Coby (Kobī Sōchō), Helmeppo le birlikte Garp'ın himayesinde olan bir Denizci'dir. Coby, Luffy ile tanışmadan önce Alvida'nın gemisinde ayak işleri yapmıştır.

GörünümüEdit

Coby, ilk gösterildiğinde sıska, bıcırık, dört göz ve pembe saçlı ürkek bir çocuktu. Luffy'e göre boyu çok kısaydı ve hafif tombul görünüyordu. Coby, Garp'tan aldığı eğitimlerden sonra ince ve uzun boylu birisi olmuştur. Şimdi ki boyu Luffy ile hemen hemen aynıdır. Yine bu eğitimler sırasında sağ gözünün üzerinde çarpı şeklinde bir yara izi oluşmuştur. Üzerinde Denizciler'in sembolü olan bir ceket ve standart Denizci pantolonu giyer. Çoğu Denizci askerinde olduğu gibi Coby'nin boynunda da mavi bir fular vardır. Ayrıca bandana takar ve gözlüğünü bu bandananın üzerinde taşır. Coby'nin sahip olduğu diğer bi yara izi de sol ayağının üzerindedir.

KişiliğiEdit

Coby, ilk gösterildiğinde Alvida'nın gemisinde ayak işleri yapan korkak, sümsük, ürkek, tırsak, boş beleş biriydi. Alvida'nın Demir Sopası'ndan o kadar tırsardı ki o cadaloz çirkin gacıya Denizlerin En Güzel Kadını derdi. Ancak korkaklığı onu Denizci olma hayalinden vazgeçirememiştir. Korkaklıkta Usopp bile Coby'nin yanında Cüneyt Arkın gibi kalır. Çünkü Luffy, Coby'e Korsanlar Kralı olacağını söylediğinde, Luffy'e boş yere uğraştığını ve bunun imkansız olduğunu söylemiştir. Kendinde var olan korkaklığı sık sık başkalarına yansıtmıştır. Sonradan Luffy'nin verdiği cesaretle Alvida'dan ayrılmış ve Denizci olma yolunda ilk adımını atmıştır. Coby, bu konudaki ilk değişimini Kaptan Morgan'ın üssünde göstermiştir. Helmeppo, kafasına silah dayadığında, Luffy'e kendisi hakkında endişelenmemesini söylemiştir. Bu olaydan sonra Helmeppo ile iyi arkadaş olmuştur. Coby, Luffy ile aralarındaki arkadaşlığa çok değer vermektedir. Öyle ki Luffy ile bir ara mücadele ettikten sonra hala arkadaş olup olmadıklarını sormuştur. Coby'nin en belirgin özelliği sahip olduğu potansiyel cesareti göremesidir. Bu yüzden Luffy'e savaşabilmek için büyümesi gerektiğini söylemiştir. Hatta Luffy'den gazı aldığı anda Alvida'ya efelenmiştir. Coby'nin duygusal yönü çok yoğundur. Savaşta yeteneği ile ölüp giden askerleri görmeye dayanamayıp, Amiral Akainu'ya karşı gelmiştir. Akainu, Coby'nin üzerine yürürken, ölse bile söylediklerinden pişman olmadığını belirtmiştir.

Yetenek ve GüçleriEdit

Coby, ilk gösterildiğinde hiç bir dövüş yeteneği yoktu. Alvida'nın onu gemisinde tutmasının tek sebebi ise rotacılık yeteneğinin iyi olmasıydı. Mini Arc.'ta Helmeppo ile Garp'ın himayesine girmiştir. Burda Garp'tan eğitim alan Coby, tekniklerini ilerletmiştir.

RokushikiEdit

Coby, Garp'tan eğitim almaya başladıktan sonra güçlü Rokushiki teknikleri öğrenmiştir. Ancak bunlardan sadece Soru'yu kullanırken görülmüştür.

HakiEdit

Marineford Savaşı sırasında, Coby'nin Kenbunshoku Haki'si (Mantra) uyanmıştır. Tıpkı Skypeia'da ki Aisa gibi kafasının içinde ölen kişilerin seslerinin kaybolduğunu hissetmiştir.

Ek BilgilerEdit

- Coby, Luffy'nin macerasında ilk arkadaş olduğu kişidir.

- Oda'ya Coby'nin nasıl bu kadar değiştiği sorulmuştur. Oda ise bunun disiplinli eğitim sonucu mümkün olduğunu açıklamıştır.