FANDOM

Bartholomew Kuma
260px-Kuma2 (1)
İstatistik
Japonca Adı: バーソロミュー・くま
Söylenişi: Bāsoromyū Kuma
Türkçe Adı: Bartholomew Kuma
Grubu: Shichibukai ; Dünya Hükümeti ; Devrimci Ordusu (eski)
Statüsü: Shichibukai ; Korsan
Lakabı: Tiran Kuma
Japon Ses Akt.: Hideyuki Hori
Yaşı: 45
Boyu: 699 cm
Ödülü: 296,000,000Beli-1[eski]
Şeytan Meyvesi
Japonca Adı: Nikyu Nikyu no Mi
Anlamı: Pati
Türü: Paramecia

Bartholomew Kuma (Bāsoromyū Kuma) Shichibukailer'den biridir ve ilk olarak Mariejoe'daki toplantıda Donquixote Doflamingo'nun yanında görülmüştür. Eski ödülü 296.000.000 Beli'dir. Eskiden çok korkulan bir korsan olduğu için Tiran lakabı takılmıştır.

GörünümüEdit

Kuma çok büyük bir adamdır. Boyu beş metreye yakındır. Elinde sürekli bir İncil taşır. Genel görünüşü bir ayıya benzesede bir kaç önemli farklılık vardır. Gözlerinin rengi bilinmemekle birlikte kırmızı bir şekilde parladığı görülmüştür. Şapkasında yuvarlak ayı kulakları ve pantolonunda da olan kahverengi ayı patisi desenleri vardır. Elbisesinde eski bir Hristiyanlık sembolü olan Chi Rho'nun işareti bulunur. Elbisesinin kemer bölümünde de pati desenleri vardır. Animede Kuma'nın saçları ve elbisesi siyah pantolonu ise gri olarak gösterilmiştir. Elindeki İncil'de renklidir. Oda en başta mangada orjinal Kuma'yı farklı renklerde tasarlamıştır. Mangada Kuma'nın saçları kahverengi, ceketi parlak turuncu, şapkasında ki noktalar yeşil ve elindeki İncil'de altın rengindedir. Fakat sonraki mangalarda Kuma'nın renkleri animeye göre değiştirilmiştir.

KişiliğiEdit

Büyük ününe ve gücüne rağmen Kuma son derece sessiz ve sakin biridir. Diğer Shichibukailer'e oranla daha hayırsever gibi görünür. Bu varsayıma Hasır Şapka Korsanları'nı bir kez affetmesi ve bir kezde ölümden kurtarması nedeniyle varabiliriz. Emirlere uyma konusunda bir sorunu yoktur. Genellikle aldığı emirleri eksiksiz yerine getirir. Buna rağmen Kuma kendi ideallerini gerçekleştirmek için çaba göstermektedir. Geleceği iyi sezen birisidir. Crocodile'ın yerine alınacak Blackbeard'ın kötü bir şeçim olduğu konusunda üstlerini uyarmıştır. Kuma Dünya Hükümeti'ne tam sadakat ile bağlı değildir. Bunu Sabaody Takımadaları Arc.'ında Denizci Amirali Kizaru'nun sorduğu soruya cevap vermeyi reddetmesinden anlayabiliriz. Yapmaya isteği olmayan emirler konusunda kendisini sıkar. Onura çok büyük önem verir. Hasır Şapka Korsanları'nın birbirlerine ne kadar bağlı olduğunu gördüğünde verilen emri yerine getirmeyip Hasır Şapka Korsanları'na dokunmamıştır. Sadece Monkey D. Luffy'nin hayatı karşılığında kendisini feda eden Roronoa Zoro'yu ölüme terk etmiştir. Genelde konuştuğunda insanlara hedeflerini sorar. Birine Nereye gitmek isterdin? diye sorduğu zaman meyvesinin gücünü kullanarak kişinin istediği ya da kendi istediği yere yollayabilir. Yolladığı yerin uzaklığının bir önemi yoktur. Kuma'nın karakteri konusunda hala bir çok gizem vardır. Pacifista projesinde ki hikayesi bilinmemektedir. Sabaody Takımadaları'nda eski korsan Rayleigh'e fısıldayarak bir mesaj vermiştir. Bu mesajın ne olduğu henüz açıklanmamıştır.

Yetenek ve GüçleriEdit

Kuma tüm Hasır Şapka Tayfası'nı iki kez yenmiştir. Bu iki yenilgide de tayfa ile çok ağır bir savaşın ardından karşılaşmıştır. İlk karşılaşmada hayatlarını bağışlamış ikinci karşılaşmada ise hayatlarını kurtarmıştır.

Şeytan MeyvesiEdit

Nikyu Nikyu No MiEdit

Kuma Nikyu Nikyu Meyvesi yiyip Pati Adam olmuş birisidir. Bu meyve yiyene hava da dahil olmak üzere herşeyi ışık hızında püskürten ve saldırılara karşı yastık görevi gören patiler verir. Kuma'nın dövüş stili sumo güreşlerini andırır. Damga basma, açık palmiye saldırısı ve hava mermileri gibi çeşitli saldırıları vardır. Sumo stilinde dövüşeceği zaman ayaklarını toprağa gömer. Bu meyvenin başka bir gücü de objelere bastığında istediği hızda hareket ettirebilmesidir. Ayrıca Kuma istediği anda istediği yerde olabilir. Buna rağmen çok yavaş yürür.

Pacifista ModifikasyonuEdit

Kuma Dr. Vegapunk tarafından bir sayborga dönüştürülmüştür. Ancak çoğu yönüyle Franky'den farklıdır. Sanji'nin tekmeleri ve çeliği kesebilen Roronoa Zoro'nun saldırılarından etkilenmemiştir. Zoro sadece süpriz bir saldırıyla Kuma'da çizik bırakabilmiştir. Kuma Dünya Hükümeti'nin yeni silahı olan Pacifista Projesi'nin ana ürünüdür. Kuma bu ikinci gücünde Kizaru'nun Pika Pika gücünün ışınını kullanabilir. Her ne kadar bir sayborg olsada Kuma'yı asıl güçlü yapan şey patileridir. Bir başka fark ise Kuma kendi iradesine göre hareket edebilir.

Ek BilgilerEdit

- Kuma gerçek hayatta Bartholomew "Black Bart" Roberts'tan esinlenilerek yaratılmıştır. - Kuma tanıtılan iki sayborgdan biridir. Diğeri Franky. - Kuma tek memeli hayvan teması kullanan Shichibukai'dir. - Kuma ayak sesleri farklı yapılan üç karakterden biridir. Diğerleri Chopper ve Gecko Moria - Kuma Roronoa Zoro ile savaşan ikinci Shichibukai'dir. Diğeri Jaracule Mihawk